مشاوره ساخت ماشین آلات صنعتی

طراحی ماشین آلات صنعتی در واقع از زیر مجموعه های علم طراحی و مهندسی می باشد که منجر به ایجاد یک دستگاه صنعتی کاملا جدید و یا بهینه سازی دستگاه می شود. همان طور که می دانید یک ماشین وسیله ای است که با استفاده از نیرو، حرکت مورد نظری را ایجاد می کند. با این تعریف حتی یک آچار نیز جزء دسته ماشین ها قرار می گیرد. چون نیروی دست را به صورت گشتاور به پیچ وارد میکند و موجب چرخش آن می گردد. اما ماشین ها بیش از یک قطعه دارند و از مجموعه ای از مکانیزم ها تشکیل شده اند. امروزه ماشین ها نقش بسیاری در انجام امور روزمره چه در شهر ها و چه در روستاها دارند.

اتوماسیون صنعتی به بهره گیری از رایانه ها به جای نیروهای انسانی برای کنترل دستگاه ها و فرایندهای صنعتی گفته می شود. اتوماسیون یک گام فراتر از مکانیزه کردن است.مکانیزه کردن به معنی فراهم کردن متصدیان انسانی با ابزار و دستگاه های است که ایشان را برای انجام بهتر کارشان یاری میکند.

با توجه به وظایفی که در دست دارید، ممکن است انتظار داشته باشید که مدیران کارخانجات به دلیل چالش دیجیتال خواب خود را از دست بدهند. اما نظرسنجی اخیر ما نشان داد که کمتر از 10 درصد از مدیران صنعت ، فناوری‌های دیجیتال را بالاترین اولویت خود می‌دانند و بیش از نیمی از آنها آن را اولویت اصلی خود نمی‌دانند.برخی از صاحبین کارخانجات ، دیجیتالی شدن صنعت را متفاوت می بینند. آنها تشخیص می دهند که دیجیتالی شدن تقریباً هر جنبه ای از ماشین آلات صنعتی را تغییر می دهد و ارزش جدیدی برای مشتریان ایجاد می کند و خطوط جدیدی از تجارت را برای تولید کنندگان فعلی ایجاد می کند.

سه راه که فناوری دیجیتال صنعت ماشین آلات را تغییر می دهد

برای استفاده حداکثری از فرصت‌های جدید، این رهبران دیجیتال بر سه روشی متمرکز شده‌اند که فناوری دیجیتال بر کسب‌وکارشان تأثیر می‌گذارد: ایجاد فرصت‌های جدید برای نوآوری، ایجاد تحول سرتاسری و نیاز به تغییرات سازمانی برای حمایت از فناوری جدید.

فرصت های نوآوری : اتصال و تجزیه و تحلیل طیف گسترده ای از کاربردها را برای ماشین آلات صنعتی ایجاد می کند. تجهیزات بسته بندی را در نظر بگیرید: در 20 سال گذشته، سیستم های بسته بندی به طور فزاینده ای پیچیده شده اند. در ابتدا، این سیستم‌ها توانایی نظارت بر تولید و بعداً امکان کنترل از راه دور از طریق برنامه‌های تلفن همراه یا بهینه‌سازی عملکرد دستگاه از طریق به‌روزرسانی را به تولیدکنندگان ارائه می‌کردند. به طور فزاینده‌ای، سیستم‌های بسته‌بندی نقش جامع‌تری در تضمین کیفیت بر عهده می‌گیرند و اپراتورها را از قطعات فرسوده‌ای که نیاز به تعویض دارند مطلع می‌کنند یا در برخی موارد حتی فرآیند بسته‌بندی را بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها تنظیم می‌کنند. نمونه‌های دیگر نوآوری شامل کاترپیلار است که GPS و سنسورهای ردیابی را برای بهبود دقت و افزایش بهره‌وری به تجهیزات درجه‌بندی خود اضافه کرده است، و Maersk که در حال بررسی ایده نصب چاپگرهای سه بعدی بر روی کشتی‌های اقیانوسی است تا به خدمه اجازه دهد قطعات یدکی را چاپ کنند. در صورت تقاضا، به طور بالقوه زمان غیرمولد برای کشتی ها را کاهش می دهد و هزاران نفر را در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی می کند.

محصولات و خدمات را برای به دست آوردن فرصت ها تغییر دهید. فناوری دیجیتال محصولات و خدمات را از چند جهت مهم تغییر می دهد. برای محصولات، ویژگی های نرم افزاری جدید و سیستم های کنترل به طور قابل ملاحظه ای کیفیت، انعطاف پذیری و بهره وری تجهیزات را بهبود بخشیده است. این روند احتمالاً ادامه می یابد زیرا حسگرها و محرک های بیشتری هر روز دارایی های عملیاتی را هوشمندتر می کنند.

فن‌آوری‌های جدید تولید، مانند چاپ سه‌بعدی، تغییر طراحی و ویژگی‌های مواد را به گونه‌ای ممکن می‌سازد که منجر به ارزش‌های کاملاً جدید شود. برای مثال جنرال الکتریک از چاپ سه بعدی برای ساده کردن طراحی و ساخت نازل سوخت جت جدید و بادوام برای موتور هواپیمای لیپ خود استفاده کرد. یک قطعه چاپ شده جایگزین 20 قطعه تولید شده می شود که باید مونتاژ شوند. ادغام یکپارچه فن‌آوری‌های جدید و تجهیزات دیجیتالی شده در چشم‌انداز عملیاتی موجود، یک چالش مداوم است که به پشتیبانی بیشتر و قابلیت‌های جدید نیاز دارد.

 

روی قابلیت های جدید سرمایه گذاری کنید تا از پتانسیل کامل دیجیتالی شدن در صنعت خود استفاده کنید. مهمترین آنها آموزش مهارت های جدید به کارکنان برای آماده سازی آنها برای تحول دیجیتال است، از جمله تغییر تاکید از سخت افزار به مهندسی نرم افزار. سازندگان ماشین باید یاد بگیرند که جنبه های دیجیتال و موبایل هر کاری را که انجام می دهند در نظر بگیرند. جذب و نگه داشتن استعدادهای برتر تجزیه و تحلیل چالش برانگیز است، به خصوص اگر استعدادها احساس کنند که شرکت متعهد به ماندن در لبه برتر نیست. برای اکثر شرکت ها، کسب مهارت های تحلیلی جدید مستلزم ترکیبی از استخدام های جدید و برای کارکنان مجرب، آموزش و آموزش است. در نهایت، برای حمایت از این قابلیت‌های جدید، شرکت‌های ماشین‌آلات باید سازمان‌های فناوری اطلاعات خود را اصلاح کنند و توسعه زیرک‌تر را برای رقابت با نوآوران تمام دیجیتال امکان‌پذیر کنند. دیجیتالی شدن یک دگرگونی چند ساله است که نیازمند سرمایه گذاری های قابل توجه و یک ذهنیت آزمایشی و یادگیری است و ارزش جدید در خطر است.

به راحتی می توان با اعتماد به نفس زیاد (جاه طلبی های جسورانه اما غیر واقعی) یا با اعتماد به نفس بسیار کم (حفاظت از مشاغل قدیمی در حالی که منتظر دیدن کارهای رقبا هستید) به این کار نزدیک شد. یک رویکرد متعادل تر، ارزیابی خلاقانه اما واقع بینانه از احتمالات را انجام می دهد و در عین حال بر حل چند عدم قطعیت مهم و ایجاد مجموعه کوچکی از شرط بندی ها بر روی فرصت های جدید تمرکز می کند. یک رویکرد مبتنی بر سناریو که حرکت‌های رقبا و فناوری‌های در حال تحول را در نظر می‌گیرد، بینش و انعطاف‌پذیری لازم را برای هدایت شرکت‌های خود در تغییرات نامطمئن پیش رو به مدیران ارائه می‌دهد.

انواع مختلفی از دستگاه های صنعتی برای مصارف مختلف وجود دارد مانند دستگاه های صنعتی تولید،دستگاه صنعتی تست، دستگاه صنعتی قالب سازی و… اشاره کرد. هدف طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی ،اجرای اتوماسیون، صرفه جویی در و… می باشد.

  • پروسه طراحی ماشین آلات بررسی نیاز یا هدف : (بررسی نیاز های دستگاه، بررسی شرایط کاری، بررسی محدودیت ها)
  • طراحی مفهومی : (طراحی مکانیزم، طراحی اولیه سیستم برق، طراحی اولیه سیستم کنترل)
  • انتخاب: (انتخاب مواد، انتخاب قطعات استاندارد)
  • طراحی اجزاء: (طراحی قطعات، طراحی تفصیلی سیستم برق، طراحی و کدنویسی سیستم کنترل)
  • تحلیل: (تحلیل تنش و خستگی، تحلیل سایر شرایط، تحلیل سیستم کنترل و مانیتورینگ)
  • بهینه سازی
  • نقشه های نهایی

تقسیم خط تولید بر اساس چیدمان ماشین آلات صنعتی

انواع ماشین آلات صنعتی را می توان براساس دو ویژگی عملکرد و تکنولوژی گروهی تقسیم بندی کرد:

  1. چیدمان عملکردی : چیدمان خط تولید بر اساس نوع ماشین آلات می باشد؛
    یعنی در هر واحد خط تولید نوع خاصی از ماشین آلات مانند ماشین آلات فرزکاری و سوراخکاری وجود دارد.
    این چیدمان با وجود مزایا و تنوع محصولات، هزینه های جانبی مانند هزینه حمل و نقل زیادی دارد.
  2. چیدمان تکنولوژی گروهی : چیدمان بر اساس نوع محصول در تکنولوژی گروهی ماشین آلات مانند کارخانه ماشین سازی تبریز.
    در این نوع چیدمان تنوع محصول نداریم ولی هزینه های حمل و نقل و بروکراسی اداری کاهش چشمگیری دارند.

در سیستم های تولید از ماشین های کنترل عددی (CNC) و فیکسچر های مختلف استفاده می شود.

یکی از عملیات های پر کاربرد در روش های تولید انواع عملیات تراشکاری، براده برداری و فرزکاری می باشد

ماشین آلات صنعتی

همانطور که می دانیم دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی در بسیاری از جنبه های زندگی انسان تاثیر دارند یکی از مهمترین تاثیرات آنها دگرگونی صنایع می باشد.
در حال حاضر ماشین آلات صنعتی نقش پررنگی در بهبود عملکرد فعالیت های صنعتی،چگونگی عملکرد ،کاهش هزینه و افزایش سرعت تولید محصولات را ایفا می کنند همچنین با قابلیت‌های بالایی که دارند به تولیدکنندگان این فرصت را می دهند که با تولید محصولات با کیفیت بالاتر هزینه تولید کمتر امکان خطا و آسیب کمتر وارد بازارهای داخلی و خارجی شوند و توان رقابت با سایر تولیدکنندگان را داشته باشند.
در بسیاری از صنایع فرایند مکانیزه کردن انجام شده است بدین معنا که در این صنایع ابزارها و دستگاه هایی فراهم شده است که کارکنان انسانی با استفاده از آنها کار بهتر با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتری انجام بدهند برخی صنایع نیز یک گام فراتر از عمل کرده و اتوماسیون صنعتی را اجرا کرده‌اند بدین صورت که آنها به جای نیروهای انسانی برای کنترل دستگاه ها و فرایندهای صنعتی شان از رایانه ها و دستگاه های اتوماتیک استفاده کرده اند.

طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی

طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی در واقع جزئی از علم طراحی و همچنین مهندسی می باشد که در نهایت با همکاری طراحان و مهندسان یک دستگاه صنعتی کاملاً جدید ساخته می شود و یا اینکه دستگاه های صنعتی از پیش ساخته شده که در مواردی دچار خطا یا مشکل می باشند بهینه سازی می شوند . طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی بسیار پیچیده و مشکل است
در مرحله اول باید ماشین را به طور کامل طراحی و سپس با توجه به طراحی نهایی مراحل ساخت آن را انجام داد.مراحل ساخت هر ماشین با توجه به طراحی و نقشه آن متفاوت است اما طراحی آن مراحلی دارد که اگر به درستی رعایت نشود موجب نقص دستگاه و عملکرد نامناسب آن میشود

چگونه سازندگان ماشین آلات صنعتی از فرصت های اتوماسیون صنعتی استفاده می کنند؟

فن‌آوری‌های دیجیتال جدید، تقریباً در هر صنعتی، نحوه فعالیت کسب‌وکارها را تغییر می‌دهند. با این حال، صنایع کمی به اندازه ماشین‌آلات صنعتی کاملاً متحول خواهند شد، جایی که فناوری‌های دیجیتال نه تنها نحوه فروش محصولات، بلکه نحوه عملکرد شرکت‌ها را تغییر می‌دهند. خود محصولات به‌طور چشمگیری تغییر می‌کنند – در برخی موارد از ماشین‌آلاتی که فقط به تعمیر و نگهداری گاه به گاه نیاز دارند و به‌روزرسانی می‌شوند به یک سرویس کامل تبدیل می‌شوند که هم نیازمند به‌روزرسانی‌های خودکار برای بهبود عملکرد هستند و هم از آنها بهره می‌ برند.

به عنوان بخشی از این تکامل، تولیدکنندگان باید برنامه‌ریزی کنند و تصمیم بگیرند که چگونه هزاران ماشین‌آلاتی را که مستقر شده‌اند، به‌طور فزاینده‌ای متصل می‌شوند و حجم عظیمی از داده‌ها را که نیاز به تجزیه و تحلیل و درک دارند، ارتقا و مدیریت کنند. سال‌ها طول می‌کشد تا این پایگاه نصب‌شده دیجیتالی شود،امروز پایه ها گذاشته می شود و رهبران دیجیتال در حال حاضر برنامه های استراتژیک خود را اجرا می کنند.

بدیل زنجیره ارزش همانطور که محصولات پیچیده تر می شوند و از یک قطعه ماشین آلات به یک پیشنهاد بسته تبدیل می شوند، سود به طور فزاینده ای از سخت افزار به نرم افزار و خدمات تغییر می کند. این تغییرات بر هر مرحله در زنجیره ارزش، از مهندسی گرفته تا تولید، فروش و خدمات پس از فروش تأثیر خواهد گذاشت. هرچه یک تولیدکننده ارتباطات چندکاره‌ای بیشتری در زنجیره ارزش ایجاد کند، ارزش بیشتری می‌تواند از فناوری دیجیتال به دست آورد. برای مثال، اگر مهندسان بتوانند به داده‌ها دسترسی داشته باشند و بینش معناداری را از آن‌ها ایجاد کنند، می‌توانند درباره آنچه برای تجهیزات مستقر شده اتفاق می‌افتد، اطلاعات بیشتری کسب کنند. قرار دادن این اطلاعات در یک فضای مشترک همچنین می‌تواند شفافیت را با تامین‌کنندگان افزایش دهد و در برخی موارد، پتانسیل ارتباطات معنی‌دار با مشتریان را افزایش دهد.

مدل عملیات دیجیتال شرکت‌هایی که ماشین‌آلات صنعتی می‌سازند به دلیل کار با دقت و کیفیت بالا شناخته شده‌اند و با مهندسین متعهد کار می‌کنند که به طور مستمر برای کمال تلاش می‌کنند تا قابلیت اطمینان و کیفیت را بهبود بخشند. سرعت ورود به بازار اغلب اولویت نیست. اما رهبران دیجیتال در حال یادگیری نحوه تنظیم مدل های عملیاتی خود برای نوآوری و تکرار سریعتر هستند. آنها در حال اتخاذ روش‌های جدید کار هستند، روش‌هایی مانند Agile و Scrum را به کار می‌گیرند و روش‌های توسعه آبشار با چرخه طولانی‌تر را حذف می‌کنند.

همکاری متقابل مهم‌تر می‌شود، زیرا بینش مشتریان را قادر می‌سازد به مکان‌هایی که می‌توانند بالاترین ارزش را ارائه دهند، جریان یابد. فناوری اطلاعات باید قابلیت‌های خود را گسترش دهد زیرا سازمان را به هزاران قطعه ماشین در این زمینه متصل می‌کند و راه‌هایی برای ارائه داده‌ها و بینش‌های تحلیلی در سطح مشتری و شرکت پیدا می‌کند – یک چالش بزرگ. بخش‌هایی از سازمان – مانند سیستم‌های مواجهه با مشتری، مانند پورتال‌ها، خدمات مشتری و بازاریابی – سریع‌تر برای ترکیب فناوری‌های دیجیتال حرکت می‌کنند. سیستم‌های ثبت مأموریت حیاتی‌تر اغلب با سرعت‌های متفاوتی حرکت می‌کنند، اما همه آنها به سمت اهداف دیجیتالی یکسانی حرکت می‌کنند.

عناصر کلیدی تحول دیجیتال

بنابراین رهبران صنعتی چگونه تصمیم می گیرند که از کجا شروع کنند؟ همانطور که قبلاً اشاره کردیم، فناوری دیجیتال بر کل زنجیره ارزش تأثیر می گذارد و راه هایی را که شرکت ها با مشتریان خود درگیر می کنند، محصولات و خدمات جدید را تعریف می کنند و کسب و کار خود را به چالش می کشد.

دیجیتالی کردن ارزش قابل توجهی را باز می کند: صرفه جویی در هزینه و فرصت ها برای بهبود کارایی از 15٪ تا 40٪ بسته به امکانات در هر مرحله از زنجیره ارزش متغیر است. فرصت‌های تجاری جدید که توسط فناوری‌های دیجیتال و تجزیه و تحلیل داده‌ها فعال می‌شوند، فرصت‌های نوآورانه‌ای را ایجاد خواهند کرد. با این حال، تیم های مدیریتی اندکی چشم انداز جامعی را برای استفاده حداکثری از دیجیتالی شدن تعریف کرده اند. در کارمان با تیم‌های اجرایی در تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی و تامین‌کنندگان خدمات، متوجه می‌شویم که رهبران رویکردی عمل‌گرایانه و سیستماتیک برای مشکل دارند، که با ارزیابی صنعت شروع می‌شود و سپس به سمت استفاده از امیدوارکننده‌ترین کاربردها و کاربردهای فناوری دیجیتال پیش می‌رود.

درک کنید که چگونه دیجیتال صنعت شما را مختل می کند. بسیاری از شرکت ها با دیدگاهی بسیار محدود و متمرکز بر محصولات خاص یا در مدل کسب و کار فعلی شروع می کنند. اکنون زمان آن است که دیدگاهی گسترده داشته باشید و فرصت های کل نگر را کشف کنید. شرکت‌های پیشرو یاد می‌گیرند که چگونه فناوری‌های دیجیتال اولویت‌های عملیاتی و استراتژیک مشتریان را تغییر می‌دهند. با شکل‌گیری دیجیتالی شدن نحوه خرید، استفاده، سرویس و تعمیر محصولات، سود تغییر خواهند کرد. مدل‌های کسب‌وکار جدیدی ظهور خواهند کرد: به جای فروش یک قطعه از تجهیزات، ممکن است شرکت‌ها تکنولوژی بفروشند. دیجیتالی‌سازی فرآیندهای مکانیکی، منابع مزیت رقابتی را از نو می‌سازد و فرصت‌هایی را برای شرکت‌های جدید ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، در صنعت چاپ و بسته‌بندی، پیشرفت‌ها در چاپ دیجیتال ممکن است به انعطاف‌پذیری بیشتری در نحوه و مکان چاپ لیبل‌ها کمک کند، فرآیند را از مراکز چاپ متمرکز به سایت‌های مشتری تغییر دهد و امکاناتی را برای تازه واردان در بخش‌های کوچک ایجاد کند. رهبران چشم انداز را اسکن می کنند و همه این عناصر را همانطور که برنامه ریزی می کنند در نظر می گیرند.

باز تعریف رابطه با مشتری مدل قدیمی  که در آن مهندسی محصولی را توسعه می‌دهد، تیم‌های فروش آن را به مشتریان تحویل می‌دهند و تیم‌های خدمات آن را در حال اجرا نگه می‌دارند – به سرعت جای خود را به یک دیدگاه دیجیتالی متصل می‌کند که به طور مداوم تعاملات مشتری را اندازه‌گیری می‌کند. مشتریان به طور فزاینده ای انتظار دارند که بازخورد و نظرات خود را در مورد طراحی محصول ارائه دهند، پیشرفت سفارشات را نظارت کنند و در صورت مشکل فوراً با تیم های خدمات ارتباط برقرار کنند. در برخی موارد، مشتریان اکنون از سازنده انتظار دارند که مشکلات را شناسایی و برطرف کند حتی قبل از اینکه مشتری از آنها آگاه شود. فناوری دیجیتال همچنین به تولیدکنندگان این امکان را می دهد که دید جامع و یکپارچه تری از مشتریان خود از جمله نحوه خرید ، استفاده و جایگزینی ماشین آلات داشته باشند. با نظارت بر استفاده از ماشین‌آلات، تولیدکنندگان اغلب می‌توانند بینشی به دست آورند که به آنها کمک می‌کند تا به مشتریان کمک کنند تا از تجهیزات به‌طور مؤثرتر، اغلب در زمان واقعی، استفاده کنند.