آیا از خود می پرسید که آیا درب تابلو برق خانه یا محل کار شما باید بسته نگه داشته شود یا برای دسترسی آسان باز بماند؟خوب، شما جای درستی آمده اید ! ما این موضوع را به طور کامل بررسی کرده ایم و با کارشناسان مشورت کرده ایم تا پاسخ جامعی را که به دنبال آن هستید به شما بدهیم. درب تابلو برق باید در ساختمان های تجاری طبق OSHA قفل شوند. در مورد موسسات مسکونی، لزوماً نیازی به بسته شدن درها نیست. قانون ملی برق (NEC) در مورد نیاز به درب تابلو های برق در خانه ها سکوت کرده است.

تا زمانی که آن ها دارای یک پوشش هستند ، از شما در برابر قطعات حامل جریان محافظت می کند، این قطعات دارای استاندارد NEC هستند.آیا هنوز سوالی در ذهن دارید؟ برای آشنایی بیشتر با این موضوع توصیه می کنیم به ادامه ی خواندن مقاله بپردازید. ما همچنین به سؤالات مرتبط در این مقاله خواهیم پرداخت ، از جمله سوالاتی که به آن ها پاسخ داده خواهد شد عبارتند از جایی که تابلو های الکتریکی نباید قرار داده شوند. تابلو های برق چقدر باید از پنجره فاصله داشته باشند و آیا پوشاندن تابلو برق قانونی است؟

شرکت پدیده الکتریک در زمینه ی فروش ، ساخت و مونتاژ تابلو برق در اصفهان فعالیت دارد. برای سفارش با کیفیت ترین تابلو برق صنعتی با بهترین متریال می توانید با شماه ی زیر تماس بگیرید . همچنین می توانید با تماس با شماره ی زیر از مشاوره ی تخصصی رایگان در زمینه ی ساخت ، نصب ، تعمیر تابلو برق بهره مند شوید.

درب تابلو برق مسکونی و تجاری

انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) کد های ملی آتش نشانی از جمله کد ملی برق را منتشر کرده است. NEC مجموعه ای از قوانین است که توسط ایالت های مختلف برای اجرای روش های ایمنی الکتریکی و تنظیم نصب تجهیزات الکتریکی، کابل ها و سیم ها اتخاذ شده است.از سوی دیگر، اداره ایمنی و بهداشت شغلی The Occupational Safety and Health Administration یا OSHA، مسئول اطمینان از کار کارکنان در یک محیط کاری امن با ارائه و اجرای قوانین و استاندارد های ایمنی است. در مورد نصب تابلو های برق در موسسات تجاری یا مسکونی در ایالات متحده، باید معیار های تعیین شده توسط OSHA و کد های محلی خود را که بیشتر بر اساس NEC هستند، رعایت کنید تا ایمنی کارکنان و خانواده خود را تضمین کنید.

ممکن است مشاهده کرده باشید که هنگام خرید یک تابلو برق، معمولاً یک در دارد. با این حال، NEC به الزام دارا بودن پنل‌ های الکتریکی به درب اشاره نمی‌ کند، بیشتر برای این که درب‌ تابلو برق همیشه بسته باشند. درعوض، NEC ایجاب میکند که اگر پانل‌ های شما درب دارند، باید با زاویه 90 درجه باز شوند. اگرچه NEC نیازی به بسته شدن درب های پانل را ذکر نکرده است، با این حال، لازم است که پانل های الکتریکی باید یک پوشش جلویی داشته باشند.

به عنوان مثال صفحه های پلکسی یک پوشش داخلی است که در بالای سیم ها و باسبار ها ها قرار می گیرد و بریکر ها در شکاف هایی که دارد قرار می گیرند، این پوشش از در معرض قرار گرفتن سیم های برق دار جلوگیری می کند و از انسان ها در برابر برق گرفتگی احتمالی محافظت می کند. شاید این دلیلی باشد که NEC به در های پانل نیاز ندارد.و در مورد موسسات تجاری، البته به غیر از نصب یک روکش جلویی ، OSHA ملزم شده است که درب تابلو برق به دلایل ایمنی ایمن و قفل شود.

از این رو باید بسته شود. این کار همچنین از تجمع هرگونه رطوبت، کثیفی و گرد و غبار در قسمت داخلی پانل جلوگیری می کند.اگر تابلو های برق شما درب دارند، اگر دوست دارید آنها را ببندید ضرری ندارد. این کار مانع از تماس کودکان شما با هر قسمتی از تابلو برق می شود. این همچنین از خیس شدن مستقیم قطع کننده ها یا هر عنصر دیگری که می تواند به تابلو های برق شما آسیب برساند، محافظت می کند.

مطلب پیشنهادی : در مورد عیب یابی و خدمات اتوماسیون صنعتی مطالعه کنید.

آیا OSHA نیاز به بسته شدن تابلو های برق دارد؟

OSHA مستلزم این است که درب تابلو برق در موسسات تجاری نه تنها بسته شود بلکه باید قفل نیز باشد و فقط باید توسط افراد آموزش دیده یا افراد واجد شرایط برای اهداف تعمیر و نگهداری باز شود.

پوشاندن تابلو برق

پوشاندن تابلو برق شما قانونی است. آنچه غیر قانونی است این است که آن را مسدود کرده و غیرقابل دسترسی کنید. تا زمانی که روکش فاصله کاری تعیین شده توسط NEC را نقض نکند، پوشاندن تابلوی برق شما مشکلی ندارد .برای پوشاندن تابلو برق در اتاق نشیمن، همیشه ابتدا باید ایمنی را بیش از هر چیز دیگری در نظر بگیرید.

ایده برای پوشاندن سیم برق

برای دسترسی آسان می توانید تابلو های برق خود را با استفاده از آثار هنری سبک بپوشانید. همچنین می توانید روی تابلو های برق خود با استفاده از رنگ های اسپری فلزی نقاشی کنید. همچنین، یک کابینت سفارشی و یک قاب عکس ایده خوبی برای پوشش پانل ها خواهد بود. اگر یک درب کابینت سفارشی را به عنوان روکش انتخاب می کنید، مطمئن شوید که همانطور که در بالا ذکر شد حداقل 90 درجه باز شود.

 فاصله تابلو برق از کف

پانل های الکتریکی دارای فضای کاری افقی 30 اینچی هستند. فاصله تابلو برق از کف تا بالا باید حداقل 6 1/2 فوت یا ارتفاع تابلو برق باشد، هر کدام بیشتر باشد.همچنین، یک فاصله کاری 30 اینچی در قسمت پشتی تجهیزات یا تابلوی برق مورد نیاز است. از این رو، تابلوی برق شما نباید در نزدیکی پنجره در این مرز ها برای اهداف ایمنی و انطباق قرار گیرد.

برای ایمن بودن، فضای کار و فضای اطراف تجهیزات الکتریکی همیشه باید در صورت امکان به عنوان یک قانون اساسی، باید حداقل 3 فوت فضا در جلوی تمام تجهیزات با عرض 30 اینچ و همچنین 6/5 فوت فضای سر وجود داشته باشد. این فضای کاری و فضای خالی، اگر به درستی رعایت شود، مطمئناً در صورت وقوع حادثه ای که امکان خدمات رسانی درمانی به افراد آسیب دیده وجود دارد.

بیشتر بخوانید : برای آشنایی بیشتر با نرم افزار طراحی تابلو برق کلیک کنید.

آیا تابلو برق می تواند پشت در باز باشد؟

همانطور که در NET مشخص شده است، فاصله مورد نیاز در مقابل تابلو برق باید حداقل 3 اینچ باشد. همچنین اگر تابلو برق شما با ولتاژ 1000 ولت، اسمی یا کمتر کار می کند، باید فضای کاری افقی وسیعی حداقل 30 اینچ داشته باشد تا زمانی که تابلو برق به راحتی قابل دسترسی باشد و درب به راحتی بسته شود یا مانع از فضای کاری تابلو توسط NEC نشود، نصب تابلو های برق پشت درب باز مشکلی ندارد.

تابلو های برق کجا مجاز نیستند؟

طبق ماده 240.24 (C) و (D) قانون ملی برق، وسایل جریان بیش از حد، از جمله تابلو برق، باید در مکانی قرار گیرند که در معرض هیچ گونه آسیب فیزیکی قرار نگیرند. همچنین نباید آن را در کمد یا هر منطقه ای با موادی که به راحتی قابل اشتعال است ، قرار داد. NEC Art.240.24 (E) همچنین بیان می‌کند که دستگاه‌ های اضافه جریان نباید در حمام‌ ها، واحد های مسکونی، و سوئیت‌ های مهمانان یا اتاق‌ های مهمان متل‌ ها یا هتل‌ ها قرار داده شوند.

این دانش عمومی است که برای جلوگیری از هر گونه خطری باید تابلو های برق خود را دور از هر گونه سطح مرطوب یا رطوبت قرار دهید.همچنین، همانطور که در NEC 240.24 (F) بیان شد، یک دستگاه جریان اضافه نباید روی پله های راه پله قرار گیرد.بنابراین، تابلو های برق شما نباید درست بالای محدوده گاز، داخل دوش، پشت یک قفسه بزرگ کتاب، پشت مخزن بنزین، زیر سینک آشپزخانه و هر مکان دیگری که خطر احتمالی را نشان می‌ دهد، قرار نگیرد.

نتیجه گیری نهایی

طبق OSHA، پانل های درب های برقی در موسسات تجاری و صنعتی به عنوان یک خطر ایمنی باید بسته و قفل شوند. فقط باید توسط پرسنل آموزش دیده برای تعمیرات و سایر اهداف نگهداری باز شود و به آن دسترسی داشته باشد. از سوی دیگر، همانطور که برای تابلو های برق در خانه ها، NEC نیازی به بسته بودن درها ندارد. حتی الزامی مبنی بر اینکه تابلو های برق باید درب داشته باشند را صادر نکرده است. اما این امر مستلزم این بود که تابلو های برق باید دارای روکش های جلویی باشند که از شما در برابر قرار گرفتن در معرض سیم های برق محافظت می کند.

قفل درب تابلو برق صنعتی

قفل درب تابلو برق اگر از نوع قفل مغناطیسی باشد به عنوان maglock نیز شناخته می شوند. صاحبان خانه، صاحبخانه‌ ها و حتی شرکت‌ ها از قفل‌ های مغناطیسی استفاده می‌ کنند زیرا این قفل‌ ها از قوی‌ ترین و مطمئن‌ ترین قفل‌ های موجود در بازار هستند. ممکن است به فکر گرفتن یک ماگلاک باشید، اما هنوز هم نگرانی هایی دارید. قفل ها چقدر برق مصرف می کنند؟ ما این تحقیق را انجام داده ایم تا پاسخ هایی را که به دنبال آن هستید به شما بدهیم.قفل درب تابلوی برق از نوع مغناطیسی از حداقل مقدار برق برای کار استفاده می کنند. قفل های مغناطیسی حدود 142 وات در ساعت مصرف می کنند که تقریباً برابر با چراغ شب است.

با نگاهی به تصویر بزرگتر، خواهید دید که قفل مغناطیسی درب تنها 0.005 درصد از مصرف برق متوسط ​​روزانه یک خانه را مصرف می کند.مصرف برق یکی از عوامل مهمی است که باید قبل از خرید قفل مغناطیسی در نظر بگیرید. با این گفته، ممکن است از خود بپرسید که آیا ماگلاک ها بدون برق کار می کنند یا غریبه ها می توانند قفل های مغناطیسی را انتخاب کنند. قیمت قفل درب تابلو برق مغناطیسینسبت به عملکردی که دارد ، بسیار مناسب است.به خواندن ادامه دهید تا با همه این ها و بیشتر در مورد قدرت و مصرف الکتریکی قفل درب تابلو برق مغناطیسی آشنا شوید.

مطالعه ی بیشتر : برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع کلید و میکروسوئیچ در برق صنعتی کلیک کنید.

قفل درب تابلو برق مغناطیسی چگونه کار می کند؟

قفل های مغناطیسی با استفاده از دو قسمت کار می کنند: یک صفحه آرمیچر متصل به در و یک آهنربای الکتریکی متصل به چارچوب در. هنگامی که آهنربا به منبع تغذیه متصل می شود، نیروی کششی تا 2205 پوند ایجاد می کند. با استفاده از یک روش ورودی مانند فشار دادن یک دکمه، می توانید با جریان تداخل کرده و قفل در را باز کنید. قفل مغناطیسی همچنین می تواند از اسکنر فوب یا کارت، صفحه کلید و حتی اثر انگشت استفاده کند .

آیا قفل های مغناطیسی بدون برق کار می کنند؟

قفل های مغناطیسی بدون منبع تغذیه ثابت کار نمی کنند. این ویژگی قفل های مغناطیسی به دلیل مفهوم اصلی و طراحی آن است.یک قفل مغناطیسی باید همیشه به برق وصل شود زیرا آهنربا بدون استفاده از برق نمی تواند نیروی مغناطیسی ایجاد کند.نکته خوب این است که وقتی از قفل درب تابلو برق مغناطیسی استفاده می کنید، می توانید از باتری های پشتیبان استفاده کنید.

هنگامی که تصمیم می گیرید از باتری به عنوان منبع تغذیه اضافی در مواقع اضطراری استفاده کنید، بهتر است آنها را به طور منظم بررسی کنید و در صورت لزوم آن ها را تعویض کنید.نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که استفاده از پشتیبان های باتری تا زمانی که از کد ها و مقررات پیروی کنند ، قابل قبول است.مقاماتی مانند انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) و قوانین بین المللی ساختمان (IBC) الزامات و روش های مناسبی برای نصب پشتیبان بر روی قفل درب تابلو برق مغناطیسی دارند. چنین کد هایی برای ایمنی آتش سوزی و تخلیه ضروری هستند.

دیدگاهی موجود نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *